地狱浓汤

=医师

“写文嘛,重点不是在于自己玩的开心不就好了,和自我意识有啥关系(”

我的友人卡H女士曾这样告诉我。

The Liar - Trouble Over Tokyo

与其说是翻译,不如说是厨二污染

模仿着歌词翻译堆砌出的戏言


Trouble over Tokyo - The Liar


Wooh It's been a long time since i wrote anything down

耗费了很长一段时间我仍难以写下

my ambition - it took over

廉价的理想——承袭来的

And I looked at others to put things right.

通过模仿他人来粉饰异常的戏言


Wooh I can't belive that after all the progress i made...

无法相信至今以来刻苦用功的残喘延息之后

I fell deeper in the coma

我反而变得更加萎靡颓废

But I think I'm starting to take some breath!

但我觉得很快我就能重新来过的!


But every time that i wake - It's like I only wake into a dream

每次醒来,我反而坠入更深层的梦境

And everything that I break - reforms itself, it reforms itself, it reforms itself,

由我所打碎毁坏的废品们——自我改造,革除弊病,靠着一己之力重获新生

Everything that I lose - gets found again and dust itself off clean

因我而丢损失落的宝物们——重现于世并熠熠生辉

And every time that I choose - I forget again. I forget again. I forget again.

每次我都悠然的选择再次遗忘,再次通过逃避来获取救赎,再次躲进犬儒主义的木桶。


Wooh Have I been lying all this time to keep myself stuck?

为了留在原地而自欺欺人

I've been nowhere. I've done nothing. I've been talking to myself for so long...

一事无成 碌碌无为 我一直在疯言自语

Wooh And is my music only a way for me to ignore...

现在的我只能靠吸食音乐(闭耳塞听)试着对什么视而不见

that my freedom

与义务并不等价的特权——自由

Is my wisdom.

我是这样想的(至理名言)

Is my movement

也是这样做得(民权运动)

Is my Kingdom.

我独裁帝国的原则亦是如此(闭关锁国)

And my Kingdom.

而我的帝国

Is dependent.

被殖民着

On a Treason.

悖德的反叛

So resplendent

如此的耀眼夺目

That it lights up

光明涅没了一切

Every corner. Every Liar. Every Mourner.

每个碰壁者、伪信者、忏悔者,毫无例外

Every Cancer. Every Injured. Every Killer.

无论痼疾者、被害者、加害者,无一幸免

Every Hinderd.

以及拖后腿的废物们

Every Believer.

和每个信教者

Every Denier.

和每个反对者

Every Consumer.

和每个取食者

Every Buyer.

和每个收购者


But every time that I wake - It's like I only wake into a dream

每次醒来,我反而坠入更深层的梦境

And everything that I break - reforms itself, it reforms itself, it reforms itself,

由我所打碎毁坏的废品们——自我改造,革除弊病,靠着一己之力重获新生

Everything that i lose - gets found again and dust itself off clean

因我而丢损失落的宝物们——重现于世并熠熠生辉

And every time that I choose - I forget again. I forget again. I forget again.

每次我都悠然的选择再次遗忘,再次通过逃避来获取救赎,再次躲进犬儒主义的木桶。


评论
热度(2)

© 地狱浓汤 | Powered by LOFTER